Volkorentoast champignon-tomaat


's Middags flans ik graag een gezond gerechtje in elkaar met ingrediënten die ik in huis heb. Ingrediënten waarvan ik er te weinig heb om nog een volwaardige maaltijd te maken voor twee personen, of ingrediënten die helemaal niet passen bij mijn geplande avondmaal. En om al dat lekkers in de vuilbak te kieperen, dat vind ik net een iets te grote zonde. Vooral als je even nadenkt hoeveel hongerige buikjes er in de wereld rondlopen. Dus voilà, hieronder het resultaat, en het was echt lekker. De fijne smaken van de gember, lente-uitjes en mierikswortel, die ik had toegevoegd, kwamen heel subtiel naar voor. Voor herhaling vatbaar dus!


Boodschappenlijstje (voor 2 personen)

4 sneden volkorenbrood
250 g champignons
2 tomaten
stukje gember
2 tl mierikswortel met room (kant-en-klaar te koop)
3 lente-uitjes
koriander voor de afwerking
olijfolie extra vergine
peper en zout

Aan de slag

Doe een scheut olijfolie in een pan. Bak de champignons gedurende enkele minuutjes. Voeg de gember toe. Daarna de tomaatjes, de lente-uitjes en de mierikswortel met room. Laat het geheel nog enkele minuutjes sudderen. Kruid met peper en zout.

Toast ondertussen het brood.

Leg de toasten op een bord en besprenkel ze met wat olijfolie. Schep het champignon-tomatenmengsel erop. Werk af met een takje koriander.


Smakelijk!
De foodmadam.

Reacties